Äppelpaj.

Mamma har precis bakat en äppelpaj, för hennes kompis kommer över snart. Jag är inte så förtjust i äppelpaj, men den här luktar så gott! Det är en toscapaj som jag tycker är bra mycket godare än vanlig paj. Det är mer mandel i, så krispig och seg. Nomnomnom. 
 
 
 

Sara:

Hej.. Jag skär mig, eller kanske ska säga skar mig och mina päron vet nu. Jag har gjort det i runt 2 år och de senaste månaderna har det vart värre. För två dagar sedan skar jag så djupt att jag trodde det skulle behöva sys. Så jag ringde mamma och hon och pappa kom hem. Sedan for vi till akuten.

Det här är det jobbigaste som hänt mig i hela mitt liv. Pappa började gråta när han såg min arm ... pappor gråter inte. Jag får knappt använda internet och de har nästan tagit min mobil. Jag har aldrig haft såhär, har knappt haft regler förut inom något alls. Jag får inte stänga mig inne på mitt rum för länge för då blir de oroliga.. Ville bara skriva av mig till någon och du kan kanske relatera.

Älskar din blogg.

Svar: Jag har varit i exakt den situationen flera gånger, senast var för ett halvår sen. Det kommer vara jättejobbigt i början, men försök att lita på dem och inte isolera dig eller ljuga för dem. Det enda som kommer ge tillbaks dig lite privatliv är om du tar emot den hjälp som de kan ge dig, även om du inte vill. Om du vill ha tillbaks mobil och dator, så säg att de kan kolla igenom historik osv. Även om du är beroende av triggande sidor (t.ex. deprimerande tumblrs, bloggar som bara skriver dåliga saker.) så är det något som drar ner en. Är det inget du vill, så får du väl vänta ett tag.Det bästa är om du försöker prata med dem och svara på deras frågor, för då börjar de lita mer på dig igen. Det går att komma ur självskadebeteende, men det är svårt för det är ett beroende. Typ som droger eller cigaretter.
Jag lovar att det kommer bli bättre när de har vant sig lite, och ni vet hur ni ska hantera det. Det kan BUP hjälpa till med. Men det kommer vara jobbigt ett tag och du får säga till om du behöver prata mer. Det blir bättre, jag lovar. ♥
Carolina H

2012-09-30 @ 17:18:14

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas bara för mig)

Bloggadress:

Din kommentar: